btbilgi

Küresel oyun sektörü her sene daha da büyürken, mobil oyunlar bunların içinde ciddi bir paya sahip durumda. Araştırmalara göre 2014 yılında PC ve konsol oyunculuğunu harcama olarak geçen mobil oyunculuk, COVID-19 salgını döneminde bir kez daha gelişme gösterdi. Normalde bilgisayarlarında oyun oynamayan kullanıcıları bile cezbeden mobil oyun piyasası salgın senesinde 100 milyar dolara yakın bir rakam görürken (2020’de PC ve konsol harcamalarının toplamı 88,6 milyar dolar olmuş), salgının nihayet kontrol altına alınmaya başlandığı bu sene 120 milyar doların üzerine bile çıkabilir.

App Annie tarafından sunulan ‘State of Mobile Gaming 2021’ (2021 Mobil Oyun Pazarı) araştırmasına göre, tüketiciler 2020’de mobil uygulamalara toplamda 143 milyar dolar harcamış. Bu rakamın 100 milyar doları mobil oyunlara harcanırken , App Store ve Google Play’de harcanan her bir doların 70 senti oyunlara gitmiş. Mobil oyunların konsol, bilgisayar ve diğer oyun sektörlerinin toplamından yüzde 50 daha büyük bir hacmi bulunduğu aktarılmakta.

Araştırmaya göre, 2020’deki tüm mobil uygulama indirmeleri içinde mobil oyunların oranı yüzde 36. Toplamdaki 218 milyar indirmeye karşın, bu oran 80 milyar oyun indirme işlemine karşılık gelmekte. Mobilde günlük geçirilen zaman kullanıcı başına 4,2 saat. Oyun başında geçirilen zamanda bir önceki yıla göre yüzde 20’lik artış mevcut. 2019’da kullanıcılar mobil oyun oynarken 222 milyar saat harcarken, bu rakam 2020 yılında yüzde 35 artışla 296 saate yükselmiş. Bu da salgının direk bir etkisi olarak görülmekte.

Mobil oyun pazarında hangi kategorilerin daha popüler olduğuna bakılırsa, indirme sayısında ‘casual’ denilen basit ve hızlı oynanan oyunlar yüzde 78 oranı ile öne çıkıyor. Buna karşın mobil oyuncuların daha çok para harcadığı oyun türü ‘core’ denilen, daha fazla efor ve zaman isteyen, biraz daha karmaşık oyunlar (yüzde 66 oranla).

Oyunlara harcanan zaman açısından bakıldığında ise, core kategorisindeki oyunlar yüzde 55 oranla tercih edilirken, casual kategorisindeki oyunlar yüzde 43 oranında. Bu da her türden kullanıcının mobil oyunları benzer yoğunlukta oynadığı anlamına gelmekte.

Saptanan üçüncü bir kategori olan ‘casino’ yani kumarhane oyunlarının oranları ise epey düşük (indirme ve harcanana sürede yüzde 2). Buna karşın para harcamaya gelince casino oyunlarının oranı birden bire yüzde 11’e yükseliyor.

Yorumlar
btbilgi
PAYLAŞ
blank
xTRlarge, Türkiye'nin (TR) üretici ve yenilikçi potansiyelini sergilemek; farklı bakış açılarını, yeni tarzları, x sayıda yeni değeri, girişimi, fikri yansıtmak; teknolojiden doğaya, iş yönetiminden tasarıma, insana dair faaliyetlerin en geniş ufkunu sizlerle mümkün olduğu kadar geniş 'large" paylaşabilmek için yola çıktı. Geleceğe inancı olanlarla birlikte mesafe katetmeyi planlıyor.